Har DU tagit prästens sko?

Jag har lovat en lista. Nu gäller det att prestera. Känns lite svårt att få fram bra grejer på prent. Nåt som dock har snurrat i min skalle fram och tillbaka under en period nu är olika barnsånger.. De fastnar så lätt, men det är så ytterst jobbigt att man bara lyckats minnas 1-2 meningar av sången, och dessa repeteras därför om och om och om och om och om igen där inne.

Så, sånger som jag skulle vilja kunna till fullo, alternativt inte kunna alls:

1. Om du har ett äpple- vill du dela det med mig.
2. Tumme möter tumme.
3. Byssan lull
4. Ekorren satt i granen.

För att avsluta detta på ett praktfullt sätt så kommer här en låttext som jag fan aldrig har fattat:

Bro bro breja
stockar och stenar
alla goda renar
ingen slipper här fram, här fram,
förrän han säger sin käraste namn,
vad heter han/hon?

Har du tagit prästens sko
prästens sko, prästens sko
har du tagit prästens sko
ja eller nej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0