Huvudnyckelskräcken.

Det ska komma någon form av arbetare hem till mig imorgon. De ska kontrollera ventilationen i varje lägenhet. Jag tycker spontant att sånt är jävligt olustigt på en rad olika sätt. För det första står det endast datum när de ska komma, inget klockslag. Detta innebär alltså att de kan komma mellan 7 och typ 17 imorgon, det är sjuhelvetes många timmar av ovisshet. Jag är ingen "bjudapåkaffeochsmåsnacka"-tjej och vill med andra ord försöka undvika att vara hemma när ventilerna ska granskas. Till saken hör att jag börjar 13.00 imorgon och hade förväntat mig en sovmorgon grande, så när jag läste lappen och insåg att det bara var att vinka adjö till den njutningen, kändes farvälet sorgligare än det ögonblick då DiCaprio sjunker ner mot havets botten i Titanic. När ska jag då pallra mig upp imorgon? Sannolikheten känns farligt hög att jag kommer vakna av två snabba knackningar på dörren, en huvudnyckel som snabbt vrids om, och att någon klumpigt traskar in mitt framför mig. För det är så de rör sig, "arbetarna", klumpigt och brutalt. Och då, när man ligger där som ynkligast och som mest panikslagen över att vara ute och slira ungefär 3 mil utanför sin bekvämlighetszon, då kan man ge sig fan på att jäveln kommer vara snygg också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0